mänskliga rättigheter

Idag hade vi ju då inga lektioner och många i skolan hade studiedag, men inte vi samhällare. Igår och imorse tänkte jag att jag inte orkade gå dit för det verkade onödigt men det var faktist riktigt intressant men väldigt hemskt mycke av det.
Det fanns massa föreläsningar man gick på de 2 första timmarna, jag och några kompisar gick på en mot dödsstraff och tortyr, kommer inte ihåg va dom hette men det va nån svensk organistaion. Jag trodde det va mest dödsstraff i usa men nej. Kina har mest dödsstraff och det är inte lite mer än usa. Jag blev fan chockad.

Sen gick vi till "Afghanistan", där va det en kvinna som kommit från afghanistan för att snacka me oss. Det va också väldigt intressant. Och till sist en föreläsning i aulan där en tjej som varit i många drabbade länder berättade mycke om vad hon sätt och sånt. Det va också hemskt.

Men som Johanna sa på vägen hem, "det är iaf varmt ute" haha :P

Träning ikväll ;)

puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0